Jobaanbieding : GIS-beheerder/CAD-tekenaar (M/V/X)

De Haven van Brussel is een instelling van openbaar nut van categorie B en heeft als opdracht het kanaal, de haven, de voorhaven en alle haveninstallaties in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op duurzame wijze te beheren, uit te baten en te ontwikkelen. 

Dankzij de betrokkenheid van al onze personeelsleden bij onze waarden: respect, solidariteit, ondernemerschap, integriteit - kunnen wij ons aanpassen aan de huidige en toekomstige uitdagingen en onze doelstellingen bereiken. 

In het kader van een overeenkomst van onbepaalde duur is de Haven van Brussel op zoek naar een:

 

GIS-BEHEERDER/CAD-TEKENAAR (M/V/X)

 

Als je je hiervoor engageert, werk je voor een werkgever die jouw vaardigheden en deskundigheid volledig tot hun recht laat komen en die je helpt om deze elke dag verder te ontwikkelen. Wij zijn overtuigd van je talent en doen ons uiterste best om je een plaats te bieden waar je een evenwicht kunt vinden tussen jouw professionele ambities en jouw privéleven.

Een job die u in het hart van de actie plaatst, dat is werken voor de Haven van Brussel!

 

Verantwoordelijkheden inherent aan de functie:

De technische directie van de Haven van Brussel wordt geleid door de technisch directeur en voert een brede waaier van opdrachten uit met betrekking tot het onderhoud, de modernisering en de uitbreiding van het kanaal en de havenactiviteiten. Die directie bestaat uit vier entiteiten, namelijk: de afdeling Ondersteuning, de afdeling Onderhoud, de afdeling Leefmilieu en de afdeling Infrastructuur. 

Als GIS-beheerder - CAD-tekenaar maakt u deel uit van de cel erfgoed - tekenbureau, die deel uitmaakt van de afdeling Ondersteuning en rapporteert aan de verantwoordelijke erfgoed. 

U bent betrokken bij het initiëren en creëren van een GIS met behulp van externe bureaus. 

 

Uw voornaamste activiteiten:

  • Zorgen voor het volledige beheer van de levenscyclus van het GIS-project (inclusief het eventueel opstellen van een bijzonder bestek om een beroep te doen op een externe dienstverlener)
  • Optreden als tussenpersoon tussen iedereen die betrokken is bij de oplossing/tools: gebruikers, partners, ontwikkelteams, externe leveranciers, enz.
  • Instaan voor het coördineren van de ontwikkeling, het onderhoud en de ondersteuning van de bestaande tools, evenals de naleving van procedures en de ontwikkeling ervan
  • Onderzoek doen naar de cartografische gegevens die nodig zijn om een GIS op te zetten en bij te werken binnen de Haven en externe administraties.
  • Bijhouden van de plannen van het havendomein op basis van ontvangen gegevens of onderzoeken op het terrein (in de Autocad-basisplannen en in het GIS)
  • Bijwerken van nieuwe plannen (bijv. As-built)
  • Digitaliseren en toezicht houden op het digitaal archiveren van archiefplannen van het havendomein
  • Opstellen van aanbestedingen voor eigendomsonderzoeken, plaatsbeschrijvingen en metingen 
  • Concessieplannen, technische plannen en diverse presentaties op geschikte media maken
  • Meewerken aan de voorbereiding van dossiers voor stedenbouwkundige vergunningen (administratief gedeelte en/of plannen)
  • Ondersteuning en back-up voor de cel erfgoed (verdeling van onroerende voorheffing, vastgoedbelastingen, enz.)
  • Uitvoeren van administratieve en budgettaire taken met betrekking tot overheidsopdrachten
  • Binnen het eigen expertisedomein zorgen voor de overdracht van de kennis die nuttig is voor het uitoefenen van de functies binnen de Haven 
  • De verplichtingen van de leden van de hiërarchische lijn inzake het welzijn op het werk naleven.

Waarom is deze job op uw naam geschreven? U beschikt over:

  • U hebt een bachelorsdiploma (niveau B) in bouwkunde, cartografie, geografie, landmeetkunde, CAD, GIS met 2 jaar werkervaring. Voor diploma’s die niet in België werden behaald, vragen we u ook om ons een gelijkwaardigheidsattest te bezorgen. U dient een kopie van uw diploma bij uw kandidatuur te voegen. 
  • U hebt een rijbewijs B.
  • U bent Franstalig, maar kennis van het Nederlands vormt een troef. 
  • U hebt praktische kennis van geografische informatiesystemen (ervaring op dit gebied is een pluspunt) 
  • U hebt een goede beheersing van Autocad 2D (minimaal 1 jaar ervaring); basiskennis van 3D is een pluspunt 
  • U hebt een goede kennis van de bureausoftware die noodzakelijk is voor de goede uitoefening van de functie (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, Acrobat Reader, Teams, enz.). 
  • U beschikt over goede plannings- en organisatievaardigheden. 
  • U bent ‘klantgericht’ en in staat hun behoeften te analyseren 
  • U kunt zowel zelfstandig als in een team werken.

Naast een interessante job in een kwaliteitsvolle werkomgeving, bieden wij u onder meer de volgende voordelen:

 

Wilt u een verschil maken?

Wacht geen seconde langer en stuur uw sollicitatie, samen met uw motivatiebrief en cv, waarin u het aanwervingskanaal vermeldt en een kopie van uw diploma en/of gelijkwaardigheidsattest, vóór 16 juni 20234 per e-mail naar jobs@port.brussels

Alleen volledige sollicitaties (motivatiebrief, cv, kopie van het vereiste diploma en/of gelijkwaardigheidsattest en een recent uittreksel uit het strafregister) worden in aanmerking genomen.

Bij de Haven van Brussel garanderen wij een objectieve selectieprocedure, op basis van de vereiste competenties.

Wij verbinden ons ertoe om gelijke kansen en diversiteit te bevorderen, ook bij de aanwervingen.

Gepubliceerd op 27/11/23